Нетикет та його порушення

businessman-writing-netiquette-white-blue-backgorund-31550415

На «території» Інтернету сформувалися свої правила поведінки, певні традиції, своєрідна культура спілкування, що має назву «нетикет» (поняття з’явилося у середині 80-х років минулого століття).

У цілому положення нетикету можна розділити на три категорії:
— психологічні, емоційні (звертання: «Ти», «Ви», використання смайликів і їх кількість, підтримка новачків чи їх ігнорування тощо);
— технічні (використання рядків певної довжини, обмеження на розмір листів, їх підписи, допустимість написання у верхньому регістрі, допустимість форматування, виділення курсивом, кольором тощо);
— адміністративні (правила назв [заголовків] тем, правила цитування, допустимість реклами, допустимість флейму, необхідність додержуватися тематики співтовариства).

Люди, які звикли до певної спільноти, можуть ненароком порушувати правила іншої. Тому практично в усіх інтернет-спільнотах вимагають ознайомитися з правилами і висловити формальну згоду на їх дотримання. Крім того, зазвичай рекомендують перед тим, як писати повідомлення до спільноти, прочитати існуючі теми, відчути їх дух і атмосферу.
Найчастіше під порушенням нетикету розуміють образи та перехід на особистості, зловмисний відступ від теми (офтопік), рекламу, саморекламу у невідповідних місцях. Порушеннями нетикету можуть виявитися також наклеп або інша зловмисна дезінформація чи плагіат.
Для уникнення помилок у мережі необхідно знати деякі поняття:
— флейм – процес, що іноді виникає в Інтернеті, «словесна війна»;
— флуд – повідомлення у форумах і чатах, що мають великий обсяг і не несуть корисної інформації;
— спам – повідомлення, що надсилають невідомі Вам люди, без Вашої на те згоди;
— офтопік – повідомлення не за темою поточного обговорення чи поштової розсилки.
Джерело: Є. Кулик та О. Бартош “Культура віртуального спілкування” .