Паркуєшся – плати!

IMG_7948Залишили автомобіль на платному паркінгу, а заплатити забули? Доведеться викласти в декілька разів більше! Тепер з недобросовісними водіями борються штрафами.

«У центрі Львова облаштовано 13 майданчиків для платного паркування, у тому числі майданчики для паркування туристичного транспорту,  – розповідає  Олег Береза, керівник ЛКП «Львівавтодор». – Залишити автомобіль на будь-якому з таких майданчиків коштує 4 грн/год. для легкових авто, а для туристичного транспорту – 20 грн/год.  Згідно з правилами, користувач повинен оплатити послугу в паркоматі, повернутися до свого автомобіля і розмістити чек про сплату за лобовим склом. Але дуже багато водіїв нехтують цим і не платять за паркування».

Через безвідповідальну поведінку водіїв наше місто у 2014 році зазнало збитків майже на 2 млн грн. За ці гроші можна було б облаштувати 23 дитячі майданчики, провести капітальний ремонт 4 шкіл, прокласти 4 км велодоріжок у Львові або профінансувати інші важливі проекти. Місто виділяє кошти на функціонування ЛКП «Львівавтодор», тому, чим менше отримує підприємство від послуг паркування, тим більше виділяється для нього коштів з місцевого бюджету.

Над вирішенням проблем паркування у Львові активно працюють юристи ЛКП «Львівавтодор», громадські активісти руху «Дайте пройти» і «Об’єднання «Самопоміч». «Покарання за недотримання правил паркування передбачені Кодексом України про адміністративні правопорушення, – пояснює Олег Блінов, громадський активіст. – Згідно із законом, порушники мають сплатити штраф у сумі від 136 до 204 грн. У Європі такі штрафи теж існують. Таким чином, переймаючи європейський досвід, ми вирішуємо проблеми, які існували в нас роками. Працюючи разом, ми зрозуміли, що краще брати і робити, ніж чекати і нарікати».

У ЛКП «Львівавтодор» з жовтня 2014 року складають протоколи про адміністративні правопорушення за фактами несплати та паркування на місцях для інвалідів. Щодня спеціальна комісія із працівників підприємства контролює, чи оплатили водії послуги паркування. «Якщо за лобовим склом авто нема чеку, комісія робить декілька фото з фіксацією порушення, у свідків порушень отримують письмові пояснення, – каже Анна Дубик, юрисконсульт ЛКП «Львіватодор». – Пізніше скеровується запит у ДАІ, щоб знайти власника автомобіля, а тоді до адміністративної комісії за місцем проживання порушника надсилається протокол. Адміністративна комісія визначає, накладати штраф чи ні. Загалом на всіх платних паркінгах підприємства щодня фіксують близько 20 випадків несплати за паркування або паркування  на місцях для інвалідів».

Аби дотримуватись закону, водія інформують про те, що його можуть оштрафувати. «З цією метою порушнику за місцем проживання надсилають примірник протоколу та роз’яснення його прав, –  продовжує Анна Дубик. – Крім того, під двірник автомобіля кладуть невелике повідомлення, в якому йдеться про те, що водій вчинив адміністративне правопорушення, за що буде накладено штраф, і зазначено номер телефону ЛКП «Львівавтодор». Щодня люди телефонують, деякі з них виправдовуються, що не заплатили за паркування не зумисне, а тому, що не знали, що парковка платна чи просто приїхали з іншого міста. Таким правопорушникам дозволяють вперше просто заплатити за отримані послуги паркування за зазначеною ціною – 4 грн/год. Якщо ж людина не звернулася, то отримає штраф».

Штрафи, які сплачують порушники, наповнюють бюджет міста і спонукають водіїв навчитись культурі паркування хоча б на платних майданчиках.

«Раніше відсоток оплати послуг паркування сягав всього 30% замість бажаних принаймні 90%, – розповідає Олександра Паняк, керівник кампанії «Безпечне місто». – Причина тому – безкарність. Тепер водії знатимуть, що їм краще заплатити 4 грн у паркомат, аніж платити штраф. Завдяки цьому місто буде розвиватися».

Галина Копровська