Богданові 16 років. Він, як і більшість його ровесників, захоплюється велопрогулянками. А от їздити на двоколісному до школи хлопець не наважується. Каже, що небезпечно, та і з правилами поведінки велосипедиста на дорозі не дуже обізнаний.
«Мені купили велосипед, тато навчив мене їздити. Сказав на дорогу не виїжджати, а там вже якось вийде», – розповів Богдан, учень Львівської академічної гімназії.
Спосіб їзди «якось вийде» дорога не вибачає. Лише за перші три місяці цього року в дорожньо-транспортних пригодах тілесні ушкодження отримала 21 дитина. А квітень взагалі вражає сумною статистикою – 13 травмованих дітей, двоє із яких – велосипедисти.
«Велосипедист повинен знати усі правила дорожнього руху як водій, – наголосила Ірина Пилат, інспектор відділу зв’язків з громадськістю міського управління ДАІ Львова. – На пішоходному переході він має пропустити пішохода, керуватися сигналами світлофора. Велосипедист повинен знати всі дорожні знаки, дорожню розмітку.»
Саме тому інспектори ДАІ міста Львова активно долучаються до тренінгів з безпеки дорожнього руху, які проводить у рамках кампанії «Безпечне місто» «Об’єднання «Самопоміч» спільно з Львівською асоціацією велосипедистів та громадською ініціативою «Велопатруль Львів».
«Велонавчання тривають другий місяць і відбулося вже близько 20-ти тренінгів, – розповілаОлександра Паняк, керівник кампанії «Безпечне місто» «Об’єднання «Самопоміч». – Плануємо проводити їх системно і надалі у школах міста для дітей, старших 14-ти років. Оскільки саме з цього віку діти мають право їздити вже по дорогах міста на велосипедах.»
Велонавчання відбувається у кілька етапів. Спочатку дітей вчать правил дорожнього руху, розповідають, що означає той чи інший дорожній знак чи розмітка. Наводять приклади найрозповсюдженіших помилок, які призводять до травмування на дорозі.
«Найчастіше велосипедистів збивають через те, що вони раптово виїжджають на пішохідний перехід, – зазначив Орест Олеськів, представник Львівської асоціації велосипедистів. – На пішохідних переходах треба спішуватися. Те саме стосується і світлофорів. На перехрестях часто велосипедисти думають, що вони є повноцінними учасниками дорожнього руху і рухаються так само, як автомобілі. Але це є дуже небезпечно. Тому перехрестя треба переходити, як пішохід.»
Як подолати перешкоду на дорозі в нетрадиційний спосіб продемонстрували активісти громадської ініціативи «Велопатруль Львів»:
«Якщо людина має практику в катанні, півтора місяця достатньо, щоб цього навчитися», – розповів Віталій Устянич, голова Громадської ініціативи «Велопатруль Львів».
Велонавчання з безпеки дорожнього руху тривають! У планах кампанії «Безпечне місто» «Об’єднання «Самопоміч» провести їх у всіх школах Львова.