Спам-атаки: як вберегтися

road-sign-464656_640

Спам – це небажані повідомлення, які засмічують поштову скриньку, і, крім того, можуть містити віруси або посилання на шкідливий сайт. Провайдери та інтернет-ресурси намагаються його фільтрувати, проте спамери постійно вдосконалюють свої технології, винаходячи нові способи обійти перешкоди.

Знайте ворога в обличчя

«Нігерійські листи»

Це лист, адресантом якого є нібито багатій чи міфічний принц у минулому, який звертається із проханням про допомогу. Такі особи можуть просити грошей для укладення угод, сплати податків і подібних цілей.  У такому листі повідомляється про можливість отримати відсоток від суми, яку користувач, який отримав листа, допоможе роздобути.

Фішингові листи

Слово «фішинг» походить від англійського «риба». До користувача надходить лист, який маскується під звернення від відомої компанії (Google, Microsoft і т.п.) або адміністрації банку з проханням підтвердити свої дані, інакше акаунт буде заблокований. Насправді користувача скеровують на сайт-клон, який зовні виглядає як оригінал. Таким чином, жертва «потрапляє на гачок»,  залишаючи на сайті-підробці свої конфіденційні дані.

«Крикливі теми»

Якщо в темі отриманого листа ви прочитали щось на кшталт: «Терміново!!!» «Ти не повіриш!» і подібне, утримайтеся від інтриги прочитати, про що саме йдеться  у такому повідомленні. Подібні листи заподіють шкоди вашому комп’ютеру або виявляться фішинговими.

Благодійність

На жаль, шахраї користуються людською співчутливістю. Вони проводять масову розсилку із проханнями про допомогу хворим або потерпілим. Повіривши таким повідомленням, ви ризикуєте переказати кошти до кишені зловмисників або стати жертвою фішингу.

Акції та конкурси

Користувачі отримують повідомлення, у якому йдеться про перемогу в конкурсі і можливість отримати подарунок або придбати товар із нечуваною знижкою. Лист може бути замаскований під відомий бренд, щоби заплутати жертву. У повідомленні, як правило, вказується номер, за яким необхідно зателефонувати, аби скористатися виграшем. Якщо зателефонувати на такий номер, з абонента стягуються кошти або повідомляється, що він має сплатити певну суму.

 Захистіться від спаму

Провайдери не здатні захистити користувачів від спаму на всі 100 відсотків. Для цього подбати про власну безпеку слід самостійно.

  • Обережно ставтеся до листів, які вимагають надати конфіденційну інформацію, навіть якщо це ваш банк або сервіс, на якому ви зареєстровані.
  • Не завантажуйте вкладення з отриманих листів.
  • Не переходьте за посиланнями в листах від невідомих відправників або від друзів, якщо такі листи викликають підозру.
  • Отримані спам-листи позначайте як спам, переносьте їх у чорні списки.
  • Спамери збирають адреси для розсилок із віртуальних джерел. Тому не розміщуйте свій реальний е-mail у відкритому вигляді на неперевірених сайтах, різних форумах і дошках оголошень. Якщо все ж таки необхідно вказати е-mail, то по можливості виставте свою адресу у вигляді картинки. Це не дозволить спам-боту виявити її.

Катерина Чайка