Жінки та чоловіки за кермом: чи є різниця?

lady_driver_signІснує поширена думка, що водіння автомобіля – це чоловіча справа. Про жінок за кермом складають жарти, з них часто кепкують, а дехто навіть остерігається. Чи є підстави вважати, що представниці прекрасної половини людства водять гірше, запитуємо в тренера автошколи, психолога та водія-жінки.

Мирон Бандрівський, заступник директора філії «Львівський державний обласний навчально-курсовий комбінат» українського державного підприємства «Укрінтеравтосервіс», тренер з водіння:

Останнім часом у нашій автошколі навчаються переважно жінки. Якщо в пропорціях, то близько 60-70%  осіб у навчальній групі, особливо для водіїв легкових автомобілів, це представниці прекрасної статі. На це може бути багато причин. Одна з них – це те, що раніше вчилися в основному чоловіки, і жінки тепер надолужують. А, по-друге, суспільство стало більш мобільне, жінки більш самостійні у житті, працюють на роботі, яка часто вимагає швидко добиратися в різні місця,  і тому їм потрібний власний автомобіль.

Думка про те, що чоловіки водять краще – це помилковий стереотип. Просто вони завжди люблять себе прикрасити, подати в гарному світлі. Але статистика, дослідження свідчать, що чоловіки частіше потрапляють в ДТП.

Чому так? Ми можемо стверджувати, що в процесі навчання жінки засвоюють знання краще, більше вникають у правила, вони більш обов’язкові. Тобто жінки показують кращі результати в теоретичній частині, і на практиці менше порушують правила дорожнього руху.

Стереотип про те, що жінки гірше водять, має своє підґрунтя. Коли на дорозі виникає аварійна ситуація,  і немає виходу, жінки можуть розгубитися набагато частіше, ніж чоловіки. Чоловіки через свою агресивність можуть створити аварійну ситуацію і вийти з неї так само  допомогою агресії. А жінки не створюють проблемних ситуації, переважно вони потрапляють в аварії, спровоковані кимось.

Жінкам потрібно пам’ятати, що коли вони сідають за кермо, їхній одяг повинен бути не наймодніший, а такий, щоб  не сковував рухів. Не можна взувати взуття на підборах, бо в ньому незручно натискати педалі. Коли людина сідає за кермо, в неї не має бути жодних перешкод. Це стосується всіх. Тому що в критичних ситуаціях долі секунди вирішують, чи залишитесь ви живі і непошкоджені.

Олександр Куций, психолог, доцент кафедри практичної психології та педагогіки Львівського державного університету безпеки життєдіяльності, кандидат психологічних наук:

Відмінність між водіями-жінками і водіями-чоловіками – це поширений стереотип. А стереотипи є ознакою примітивного рівня функціонування психіки. Це стандартна, наперед передбачена реакція на певну ситуацію. Людина не аналізує, не думає, а приймає за істину те, що вважає більшість. Стереотипне мислення руйнується, якщо досвід його не підтверджує.

Відмінність між чоловіками і жінками, які водять автомобілі, полягає в тому, що в жінок нема потреби показати, яке вони велике цабе. Водночас жінки хитріші та користуються тим, що їх вважають мало досвідченими. Вони не так хвилюються, коли допустять помилку, бо переконані, що навіть коли їх зупинить інспектор ДАІ, вони зможуть просто перепросити, і їм пробачать.

Жінки отримують від цього певні переваги, і чоловікам це подобається. Дехто навмисне грає роль «блондинки за кермом», бо так зручно їхнім чоловікам, які хочуть на фоні своїх дружин виглядати кращими  і досвідченішими. Саме через таких жінок цей стереотип існує досі, але їх мало. Насправді ж суттєвої різниці між водіями-жінками та водіями-чоловіками нема.

Іванна Кутнів, жінка-водій із 7–річним стажем:

Я отримала права у 2008 році і з цього часу їжджу за кермом практично день у день. Вчитися було дуже важко. Потрібно було подолати страх, коли сідаєш за кермо, і виникає думка: «Краще маршруткою». Треба було наважитися, щоб сісти й поїхати. Перші півроку водіння викликало стрес, коли ти приїжджаєш, виходиш з автомобіля, і руки-ноги трусяться.

Я хотіла вчитися керувати автомобілем, поставилася до цього відповідально, бо це досить небезпечно. І вважаю, що всі мають так робити, адже коли сідаєш за кермо, то відповідаєш не тільки за себе, а й за всіх навкруги.

Моя перша аварія була дуже феєрична, я порушила правила, коли давала назад і добре «притулилася» до новенької машини. Зрештою, цю ситуацію вирішили з гумором. Хтось із чоловіків порадив мені поставити датчики на задній бампер, які б реагували на наближення до якихось предметів, і в машині пищатиме. Це своєрідною мірою приниження, глузування. Але це було ще тоді, коли в мене не було досвіду.

Я погоджуюся з тим, що чоловіки дискримінують жінок на дорозі. Буває, якийсь «джентльмен» хоче влізти переді мною на дорозі, хоча насправді повинен мене пропустити. Я ставлю їх на місце, усміхаюся, і показую, що поїду перша, бо це моє право. Чоловіки часто провокують і залякують, бо розуміють, що не всі жінки хороші водії.

А ще я часто керую автомобілем у взутті на підборах. У правилах дорожнього руху нічого не пише про те, що так не можна. Я так звикла їздити на підборах, так що мені навпаки дискомфортніше без них.

Статистика:

65% усіх аварій трапляються з вини водіїв-чоловіків. Решта 35% провокують жінки, але вони не настільки серйозні, як ті, які трапляються з вини чоловіків. Цікавий факт: ДТП, в якому бере участь водій-жінка, частіше трапляється не по тому, що жінка неуважна, а з причини технічної несправності автомобіля. СТО відвідують 39% жінок.

За статистикою, жінка за кермом рідше потрапляє в аварію, ніж чоловік, так як звикла їздити дуже акуратно. Відомим фактом є, що 97% жінок набувають машини з подушкою безпеки, в чому їм сильно поступаються чоловіки водії, таких лише 14%.

 

Галина Копровська